Reklamoijamuija

Olen viimeisen vuoden aikana kunnostautunut vaatimaan palvelua, valittamaan kun aihetta on. Ehkä työssä käydessä ei riitä aikaa ja voimia moiseen, mutta nyt on toisin. Ja tää on oikeasti mahtava homma, kakkalaadusta ei pitäisi kenenkään maksaa. Nojatuolien verhoilu ei meinannut millään sujua kuten piti, mutta kannatti vaatia. Hyvät niistä lopulta tuli. Kaikenlaista muutakin pientä on ollut. En kuollakseni muista mitä, joten aika kepeästi olen jo oppinut asioihin suhtautumaan.

Nyt sitten viimeisimpänä olen saanut pettyä Typyn rattaiden laatuun. Kääntyvät etupyörät jumittavat vaihtelevissa määrin ja niiden mekanismit onkin jo kerran vaihdettu uusiin. Ostaessa mietittiin, että kyllä noilla pärjää, eihän meillä päin koskaan paljoa lunta ole. Eikä muuten ole nyt kahteen talveen juuri ollutkaan ;)

Vaunukoppaan tuli viimeisinä käyttöviikkoinaan viime keväänä sellainen pikku vika, että pohjan lukitusrauta ei pysy urassaan, vaan sujahtaa pois, jolloin koppa painuu reunoistaan kasaan. Ei hyvä kun siellä on kuitenkin bebe sisällä. Jälleenmyyjä sanoi, että sen saa helposti itse korjattua, mutta ei muuten saa. Täytynee sekin kissa nostaa uudelleen pöydälle ennen kuin takuuaika umpeutuu.

Pitkään on myös kismittänyt rattaiden kankaan heikko laatu. Rumaa haalistumista alkoi näkyä jo muutaman kuukauden käytön jälkeen. Melko heikkoa tuotteelle, jota on tarkoitus käyttää se kolmisen vuotta jo yhdelläkin lapsella. Tällä kertaa otin yhteyttä jälleenmyyjän sijaan suoraan valmistajaan ja sainkin asiallisen vastauksen postiini. Lauantaina lähetin heille kuvia viallisesta kankaasta ja nyt odottelen, kuinka käy.

Noiden rattaiden kanssa olen oppinut senkin, ettei juuri markkinoille tulleen mallin ostaminen kenties ole se järkevin teko. Kaikenlaista pientä heikkoutta niissä on tullut eteen, sellaisia asioita joihin ainakaan me emme ensikertalaisina osanneet kiinnittää huomiota. Edellä mainittujen pyörä-, vaunukoppa- ja kangasongelmien lisäksi valjaat ovat kovin epäkäytännöllistä mallia, rattaissa ei ole minkäänlaista jalkapeitettä/lämpöpussia eikä selkänojaa ei saa tarpeeksi pystyyn asentoon. Ainakin kangas-, valjas- ja lämpöpussiongelman Brio on uusien vuosimallien myötä korjannut, joten uskaltaisin väittää, että vuoden 2011 malli on meidän 2009-mallia selvästi parempi. Onhan noissa rattaissa toki paljon hyvääkin, mutta tää nyt on tällainen epäkohtiin keskittyvä valivali-kirjoitus ;)

Tänään laitoin puolestaan tiedustelun AVA Roomille. Heillä on kauniita tuotteita, mutta asiakaspalvelu vähän mättää. Laitoin viime vuoden lokakuussa meilillä kysymyksiä, joihin ei koskaan vastattu. Odottelin vastausta, jotta olisi varmistunut, sopiiko kyseinen tuote meille. Kun sitten päätin ottaa riskin ja tehdä tilauksen tästä huolimatta, tällä välin olivat nostaneet reilusti tuotteidensa hintoja. Hmph. Kangasnäytteet sentään sain ennen tilausta nopeasti. Tuotteelle luvattiin 2-4 viikon toimitusaika. Maksustani on kulunut nyt yli neljä viikkoa eikä pakettia näy. Minkäänlaisia väliaikatietoja tilauksen etenemisestä ei ole tullut, mikä laittaa epäilemään, tapahtuuko tilaukselle yhtään mitään. Myös yrityksen nettisivut ovat pitkään vaikuttaneet keskeneräisiltä, mm. tuotekuvia puuttuu. Epäilen, että tässä on liiketoiminnan kasvu tullut vähän yllätyksenä heille itselleenkin. Palkatkaahan lisää porukkaa hei!

Edit myöhemmin illalla: No ne vastas AVA Roomilta meiliin nopeasti, että ensi viikolla olis lähetys tulossa. Ongelmahan ei varsinaisesti ole toimitusajan pituus, vaan se, ettei sitä voida sanoa suoraan. Miksei samantien kerrota, että 4-6 viikkoa menee? Jos sattumalta meniskin vähemmän, asiakashan vain yllättyy iloisesti nykysysteemistä aiheutuvan pettymyksen sijaan. Yrityksen Facebook-sivuillaan saaman palautteen ja Saaran kommentin perusteella en ole ainoa, joka on odotellut tilaustaan saapuvaksi luvattua pidempään.

Mainokset

6 thoughts on “Reklamoijamuija

  1. Kyllä vaatiminen useimmiten tosiaan kannattaa, vaikka aikaa ja vaivaahan se vaatii. AVA Room todellakin puhuu puppua toimitusajoista. Hyvännäköistä jälkeä mutta auttamattoman hidas toimitus!

    Parempaa palvelua toivotellen!

  2. Juu, et ole ainoa. AVA-tilauksestani on pian 2 kk aikaa ja tänään pistin taas uutta kyselyä. Pari vkoa sitten lupasivat viime toimituksen viime viikolle, muttei ole kuulunut. Sama tuo vaikka kestäisi kolme kuukautta, jos jonkin tuotteen haluan, kunhan toimitusaika kerrotaan totuuden mukaisesti.

  3. No höh. Toivottavasti lukevat tämänkin palautteen ja ottavat onkeensa.

    Kiva kuulla Saara, että tuotteet on kuitenkin odottamisen arvoisia, itse en ole koskaan livenä nähnyt. Toivottavasti pian näen eikä käy Nakuja ;)

  4. No niin, saapumisilmoitus olikin vain ”ajan pelaamista” kyselyyni. Kyselyyni vastattiin siis lähettämällä paketin seurantanumero. Viikon lähetystä odoteltuani, soitin Itellalle. Selvisi, ettei pakettia ole edes postiin toimitettu, vaan tehty vain ns. ennakkoilmoitus, että ovat tällaista joskus aikeissa lähettää. Uusi kysely Avalle ja vastaus ”tänään lähetetään”. Ei pahoittelua, eikä muutakaan. Surkeeta asiakaspalvelua sanon minä. Noh, sain paketin vihdoin. Tuote on ihan hyvä. Ainoastaa hyvitykseksi lupaamat tyynytpussit puuttuvat. Kysyin niistäkin s-postilla. Eivät ole vastanneet.

  5. Kiitos kun kommentoit Naku vielä ja varoituksen sana muille tilausta aikoville.

    Alkaa käydä jo naurettavaksi. Kun perjantaina 25.3. piti paketin vihdoin lähteä minulle, vasta seuraavana keskiviikkona 30.3. tuli meili, että tilaus lähetetty. Meilissä lähetyksen seurantakoodi, jolla ei löydy edelleenkään mitään tietoja Postin haussa. Kas, sama homma mulla siis. Ja pahoittelut unohtuneet minullekin mainita.

    Ei muuta kuin lisää negatiivista palautetta Facebook-sivuille, siellähän sitä jo on moni antanutkin.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s